[Gammalt inlägg] Var är jag, Uppsala eller?

Jag hade tänkt fara ut på stan nu i eftermiddags eftersom det är skyltsöndag och jag brukar tycka om att gå på stan då. Men efter att ha kämpat mig genom 5 cm snö till sophuset gav jag upp. Visst, det är söndag och hade jag haft vinterdäcken (som har gått sönder och jag har inte hört av länsservice än - de behöver visst mer än två hela arbetsdagar på sig att ens höra av sig efter att de fått in en arbetsorder) så hade det kanske kunnat gå, men ändå? Piteå stad i sig är inte så mycket bättre (ibland är det som att vara tillbaka i Uppsala i slutet av 90-talet då de hade små jordbrukstraktorer att skotta med och det var den snörikaste vintern i mannaminne), men största delen av gågatan är i alla fall uppvärmd och därför snöfri.

Fan, jag som var på så gott humör när jag vaknade...nu vill jag bara skrika och slå på nån! *aaargh* Så mycket för den julstämningen.... *är arg*

Undrar om jag kan få hyres- och skattelättnad för att jag inte tar mig fram? [/sarkasm]


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0