Allting kommer att lösa sig snart...

Så löd dagens affirmation. Jag tror helt och fullt på det.
 
Jag är en i grunden positiv och optimistisk person. Visst retar det några, särskilt de realister som har en mer negativ syn på livet än vad jag har, men så länge jag mår bra av det så ser jag inget fel i att vara positiv och optimistisk. Om inte annat så gör det livsresan roligare.
 
Visst har jag gjort, och gör, misstag - det gör vi alla. Men jag försöker lära mig av dem och ta med mig det positiva som ofta finns i saker och händelser vi ser som misstag. Det berikar livet och hjälper mig att må bra. "Om jag inte hade --- hade inte --- hänt, jag hade inte lärt känna --- och jag hade inte upptäckt ---." Om vi tänkte mer så tror jag att vi skulle må bättre.
 
Att se det positiva i det som har hänt tror jag gör det lättare att se positivt på framtiden. Nu menar jag naturligtvis inte att en ska skratta sig igenom allting som händer, men att försöka se framåt även om det ser mörkt ut. Det kommer att lösa sig. Kanske inte på det sättet vi skulle önska, men på något sätt.
 
Det finns ett ljus i slutet av tunneln, och det är inte ett kommande tåg.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0