Nystart!

Alla är vi unika, med olika "etiketter" som vi och andra klistrar på oss. Några trivs vi med, andra vill vi helst bli av med eller gömma - särskilt de som gör att vi avviker från de normer som finns.
Själv har jag massor av olika etiketter: kvinna, man, intergender, transgender, 36-åring, 70-talist, funkis, ryggmärgsbråckare, rörelsehindrad, handikappad, deprimerad, bokstavsbarn, diagnossamlare, socialdemokrat, vänstersosse, kommunist, filmnörd, boknörd, författare, drömmare, livsnjutare,
Här skriver jag mina tankar om mitt liv, det jag ser, hör, tycker och upplever. Välkommen!
Efter en lång - och välbehövlig - paus är jag nu tillbaka med nya krafter. Till dig som har varit här förut vill jag säga att jag tror att du kommer att känna igen dig, i alla fall lite grann. Till dig som är ny - välkommen! Hoppas du kommer att trivas. :)

Det har hänt ganska mycket i mitt liv den senaste tiden. Just nu är jag inne i en tid av förändringar, på gott och ont. Men jag försöker att fokusera på det goda - det finns alltid något bra i det som sker, brukar det ju heta. Jag trivs mer med mig själv och min livssituation, och ser på framtiden med tillförsikt. Det är inte alltid lätt att vara en positiv idealist, men jag har ändå gjort det valet eftersom det får mig att må så mycket bättre än att vara "realist". Många som kallar sig realister skulle jag nog kalla pessimister, men det är inte min uppgift att döma andra. Den enda jag kan styra över på något sätt är mig själv. Jag kanske inte kan påverka allt som händer i mitt liv, men jag kan välja hur jag reagerar på det.


Varje måndag får jag Veckans Peptalk av Olof Röhlander skickat till mig. Här kommer en liten del av veckans peptalk: Din talang ligger i dina val. Det valet kan vara att omfamna hösten. Att inse möjligheterna. Att bli fascinerad istället för frustrerad. Se ljuset i mörkret. Låt punkteringen vara din vän, som jag hörde någon säga nyligen. Det tycker jag var himla bra sagt, för det är ju det som håller grytan kokande. Den kör vi på!

Så försöker jag leva. Om inte annat så mår jag bättre av det. Det kan behövas nu när det känns som om jag verkligen är på väg någonstans. Nu måste jag bara stanna kvar på vägen även om jag inte vet vart den leder. För vart den än leder, så är det till en plats med nya möjligheter.
Hoppas du har en trevlig dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0