Att ta steget

Det kan vara svårt att ta steget. Att lämna det trygga, kända, för något helt nytt och okänt. Du vet i alla fall vad du har, men inte vad du får.
 
Problemet med det är att du inte får möjlighet att se vilka andra alternativ du har och vad du kan uppnå. För att utvecklas måste du gå framåt. Det kan vara väldigt skrämmande. Samtidigt kan det vara underbart att inse att du kan, vet och klarar så mycket mer än du trodde. Att din potential är mycket större än du tidigare kunnat tänka dig.
 
Jag fick följande från appen God gärning idag: En ny vecka, livet går vidare. Njut av att få vara med på "resan" även idag.
 
Och det gör jag. Min resa är spännande, och jag skulle absolut inte vilja ha den ogjord. Frågan är bara vilket nästa steg blir? Förut tänkte jag att "det vet jag inte förrän jag tar det". Men så är det inte.
 
Du vet redan svaret på det du söker - lita på din inre röst.
 
Den inre rösten kan vara tyst och försynt, svår att höra i vårt ständiga informationsbrus. Men den finns där. Var stilla och lyssna, så kommer du till slut att höra den. Och då blir det lättare att hitta den sista pusselbiten för att ta nästa steg på din livsresa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0