Det blir värre innan det blir bättre

Det går sådär med min nya kost. Min mage och hjärna saknar sockret: jag mår illa, har ont i huvudet och känner mig irriterad, men det kommer förhoppningsvis att ge med sig så småningom. Det gäller bara att inte ge upp!


Snart är det helg. Veckan har varit rätt intensiv, så det ser jag verkligen fram emot även om det är mycket kvar att göra. På lördag ska jag jobba, eftersom funkisföreningarna i stan ska stå och informera på loppisen i Badhusparken. Det kommer nog att bli kul, det brukar det vara. Kom gärna förbi en sväng!

 

Men först är det fredag. Då ska jag och Mia till en kompis på middag. Det ser jag verkligen fram emot, även om det kan bli svårt att hålla kosten. Nåja, det är bara att kämpa på. Något som hjälper mig med det är affirmationer. Här är dagens "skörd":

  •  Du har många beundrande blickar riktade åt ditt håll - så sträck på dig - du är vacker i både kropp och själ!
Det där är en sak jag ständigt kämpar med. Men det finns något fint i oss alla, det gäller bara att få fram det. Och om vi gillar oss själva så blir det lättare för oss att leva.
 
  • En positiv överraskning står för dörren - håll ögonen öppna nu.... 
Låter bra! Förr eller senare så händer något som en anser positivt. Så länge jag bara fortsätter jobba med det jag tycker att jag behöver jobba med och tänker positivt så ska det nog gå bra.
 
  • Andra lyssnar på dig - du berör och uppskattas av mer många än du vet om.
Här kommer Jantelagen in igen. Varför skulle någon lyssna på mig? Vad har jag att tillföra andra, som kan vara värd andras uppskattning? Som jag sa tidigare, det finns något fint i oss alla. Alla har vi starka sidor. Jag försöker hjälpa andra, tycker om att prata med folk och har en stor lust att lära. Det finns folk som uppskattar mig, precis som det finns folk jag uppskattar.
 
En av dem är min sambo, som tålmodigt står ut med mina sockerbrist-utlösta humörsvängningar, dåliga minne och mitt beroende av dator och smartphone. Hon försöker äta enligt LCHF, och vi stöttar varandra. Saker blir så mycket lättare att hantera när det finns familj och vänner som en kan luta sig mot och få styrka av. Jag hoppas att du också har såna i ditt liv. :)


Kommentarer
Maria

Håller med, tänka positivt är räddningen, men det kommer vi långt:) och som du skrev "vi är inte ensamma" :)
Hoppas du & Mia får en bra helg! Kram

Svar: Tack detsamma! *kram*
Devin

2012-08-24 @ 12:04:41
URL: http://lillamysliv.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0