Höstljus

När saker och ting inte går som vi har tänkt är det lätt att halka tillbaka i gamla hjulspår, men det viktigaste är att inte ge upp.
 
Många ser hösten som en mörkrets tid, kanske blir hälsan sämre både mentalt och fysiskt - men det finns saker att glädjas åt. Hösten innebär att en kan tända ljus, mysa under en filt med en bok eller en film - helt enkelt njuta av att vara inomhus. En del kanske njuter utomhus och plockar bär och svamp.
 
För mig innebär sämre fysisk och mental hälsa på ett konstigt sätt mer kreativitet, i alla fall efter ett tag. På något sätt så tar det ett tag att "acceptera" situationen, men sen flödar inspirationen för redigering av bokmanus, bokläsning, att skriva och måla. Om jag ger upp för fort (det vill säga över huvud taget) kanske jag går miste om att få skapa något. 
 
Olof Röhlander skriver, bland annat, följande i Veckans Peptalk: Jag kan lova dig att vilka svårigheter du än må behöva gå igenom, så kommer du att tycka det ändå var värt det i samma stund som du hör någon säga 'grattis, det trodde jag inte'. Det blir som musik, balsam, plåster eller vad du nu vill kalla det.

Den erfarenheten har jag också, även om det kan vara svårt, till och med omöjligt, att tänka sig när en är mitt i det. Det är värt det. Allt jag har upplevt, allt jag upplever och kommer att uppleva formar mig till den jag är. En unik individ med svagheter och styrkor. Precis som du. Vi kompletterar varandra.
 
Här kommer dagens affirmationer. Tro på dem, för om de inte är sanna ännu så kommer de att bli det.
 
Jag är godhjärtad och omtänksam.
 
Jag är duktig, framåt, modig och stark.
 
Jag spelar en viktig roll i många människors liv.
 
Jag är kärleksfull och respektfull.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0