[Gammalt inlägg] "Tänk att de aldrig kan få nån ordning på det där"

Jag är rätt så säker på att jag använt citatet tidigare, men det tål att upprepas. Som jag sa till Mammamuh - jag verkar inte kunna hålla igång två bloggar samtidigt! Får försöka hitta någon bra lösning på det där. Kan jag skylla på att jag har varit småförkyld i över en vecka? Nej, det kan jag inte riktigt, eftersom mitt nästintill missbrukarintag av Colizin gör att jag faktiskt känner mig ¨så gott som frisk. ;-þ

Fick papper från Pitebo tidigare i veckan, ett erbjudande om hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll. Det enda som är schemalagt för 2009 är att måla garderoberna i sovrummet, men det känns inte riktigt som någon prio på det.... Nästa år kan jag, om jag vill, byta matta i sovrummet, men det är inte heller något som inte kan vänta. Det enda som jag egentligen skulle vilja få utbytt, golvet i vardagsrummet som har fula gropar efter nån tung möbel, kommer inte att åtgärdas förrän 2026! Då är jag 50 år och bor kanske inte ens kvar...även om det känns så i dagsläget eftersom jag trivs här. 

I går gick jag på stan med Cerridwene. Vi träffade farmor på Småstaden, och käkade lunch på Kvarters. På kvällen höll NHR sin julfest. God mat och trevligt umgänge är aldrig fel. Erik & Maria, jag hoppas vi kan träffas i mellandagarna!

Jag och Erika fikade (ännu en gång på Kvarters....) i eftermiddags, sen for vi på Gottis. Jag köpte candy canes ('godiskäppar' heter det på svenska, va?) till min gran eftersom det ska vara såna i granen. *nickar* Efter det blev det ett besök på Bio 3:an där vi bokade biljetter till The Day the Earth Stood Still på fredag kväll. Ska försöka skriva nåt med en karaktär baserad på D, det blir spännande att se vad som dyker upp. Har fixat present till pappsen också.

När jag kom hem hade jag fått julkort från Ithilmenel och Charli Macboyd, och den senare hade skickat ett kort med Top Gear-gänget i en något barnförbjuden situation. *fnissar*

I morgon blir en bråd dag. Det kommer en snickare från kommunen nån gång mellan 7.30-8.00 vilket är hemskt tidigt men det är bättre det än att han inte kommer förrän efter jul. Nu kanske de kan ha ett beslut klar före jul så att de kan börja jobba i januari. Sen ska jag förbi på Bodéns eftersom Jennie hade något til mig.... Jag kom inte ihåg vad det är, men nu börjar jag fundera på om det inte är The Princess Bride på DVD....

Sen på kvällen har jag egentligen styrelsemöte med RFSL, men jag har Tomtesagan samtidigt och den måste ja ju träna eftersom det är genrep på söndag och föreställningar måndag-tisdag. Jag är så nervös att det är obehagligt. Det blev ju inte direkt mindre nervöst när jag fick veta att systerdotter A ska komma och se sagan....

Men nu måste jag försöka sova så att jag är vaken innan snickaren kommer!


Kommentarer
Carola L

Haha , vad bra att du hittat telefonen asg



Lillan har tappat sitt armband (d.v.s. ett med plastpärlor i rosa & lila på teatern idag - hittar nån det så vet ni vem som äger)

2008-12-15 @ 21:24:53
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Carola L

Jo, Tila sjöng stötte han sitt lilla ben och satt i gungstolen

2008-12-16 @ 07:18:57
URL: http://mammamuh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0