[Gammalt inlägg] Ett kort stopp på vägen

Jag borde verkligen försöka få in rutinen vad gäller att blogga - det har ju gått så bra förut. Nåja, det är bara att ta nya, friska tag och se hur länge det håller i sig.

Min älskade M åkte hem den 28:e juni, och det känns som om jag sträcker mig in i framtiden för att hålla ut tills vi ses igen. Nu när det har gått en tid så är det lätare att nå fram eftersom det är mindre än en vecka kvar! Jag åker på söndag kväll och är framme tidigt, tidigt på måndag morgon. Det är nervöst och spännande, framför allt för att jag ska åka tåg hela vägen! Jag hoppas bara att jag inte får cellskräck....

Sen kommer jag att vara hemma där nere (jo, numera har jag och M två "hemma" - här och där/uppe och nere) fram till Pride, då vi åker upp till Stockholm för att åka ner hem igen ill den 9:e augusti. Men det datumet försöker jag låtsas inte finns!

Pride känns som ett kapitel för sig. Det är första gången för mig, och jag är hur nervös som helst. Kommer jag att villa bort mig, eller ännu värre, GÖRA bort mig? Kommer jag att ta mig fram ordentligt? Hur kommer det att funka med toaletter? Just nu känner jag att jag inte kommer att släppa M en sekund.... 

På tal om Pride så känns det som att varje steg framåt gör att det tas två steg tillbaka någon annanstans. Det har antagits en ny morallag i Litauen som bland annat gör det olagligt att sprida positiv information om till exempel homo- eller bisexualitet, polygami (I ett sidodokument talas om "icketraditionell sexuell läggning" i allmänhet.), flera typer av våld, spel och dobbel, hypnos samt dåliga vanor vad gäller mat, hygien och motion. Den innebär också att information om homo- och bisexualitet samt transpersoner inte längre får spridas i skolor och andra offentliga sammanhang.

Ska det verkligen se ut så här i Europa 2009? I så fall vill jag ha ett nytt Europa. Vem är med mig?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0