[Gammalt inlägg] "Du kan dra åt helvete!" *klick*

Läste i Aftonbladet om vilka kommentarer olika yrkesgrupper var less att få. Den jag har satt som rubrik får jag inte så ofta, men det händer.

Som telemarketingmedarbetare så är jag egentligen mest less de som skäller ut mig eller säger "jag är inte intresserad" innan jag ens hunnit presentera mitt erbjudande. Jag förstår att vissa inte tycker om att en ringer, men då kan de väl skaffa Nix i så fall så att risken är mindre att de blir uppringda (listorna från Nix kan vara upp till tre månader gamla)....

Nu finns det ju både bra och dåliga försäljare, så även inom försäljning via telefon. Men när folk säger "av princip handlar inte vi över telefon" så stör det mig eftersom stora, etablerade företag också håller på med den typen av försäljning och inte bara lurendrejare. Jag ringer för  en organisation som har funnits i över 100 år och som har haft sitt lotteri i 45 år och är definitivt inte ute efter att lura folk.

Jag har krav, både egna och från min arbets- och uppdragsgivare, och om jag inte når upp i mina utsatta mål så finns risken att jag inte får jobba kvar när jag är färdigutbildad. Så om jag ringer till dig, bli inte arg...och handla gärna av mig! *skrattar*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0