[Gammalt inlägg] "Det hade jag ingen aaaning om!"

Jag var hos Skattmasen i går eftersom han fyllde år. I morgon blir det kalas med gemensamma bekanta, så då ska jag dit igen. :) Men först ska jag på bio och se Max Payne. På tal om film förresten, brevbäraren plingade på eftersom jag fått ett litet paket - Iron Man!

Fodralet till min Iron Man-DVD, i form av en Iron Man-mask.Insidan på fodralet till min Iron Man-DVD, i form av en Iron Man-mask.

Jag blev extra glad när jag upptäckte att Ginza hade varit knapphändiga med sin information. På produktsidan stod det bara svensk text, och jag vill ha engelsk text (för hörselskadade om det finns).... När jag stoppade in filmen i DVD-spelaren så fanns inte bara bägge varianterna av engelska (woohoo!), utan en hel drös andra språk också. :D

Den enda bristen är att det inte finns något kommentatorspår. Men ett sådant spelades aldrig in (!), så det kan jag ju ändå inte få. I alla fall inte på DVD;  det finns ett ljudspår av dlig kvalité någon spelat in på en screening av filmen där Jon Favreau och Robert Downey, Jr. kommenterar filmen. Nåja, de kanske lyckas bättre 2010.

På tal om Iron Man så läste jag något intressant idag. Filmskaparen Tod Browning, som gjorde filmen Freaks (som är en av mina favoriter) gjorde redan 1931 (ett år före han gjorde Freaks) en film som hette Iron Man. Den handlar dock om något helt annat. Kul ändå. ;)

Det märks att det är fredag. Inte bara på den ökade frekvensen av sirener, men en överförfriskad person stod och ropade och tjoade till någon i ett hus längre bort i nästan en timme tidigare. Liiite störande, men knappast ett fall för någon störningsjour eftersom det är utomhus och inte precis utanför mitt hus heller.

En annan störande sak är att jag får ett felmeddelande när jag försöker skapa en ny blogg. Jag har dock felanmält till blogg.se så vi får se vad de säger. Jag vill ju skaffa en tävlingsblogg!


Kommentarer
Bantarbritta

Om du får igång tävlingsbloggen (ja, gärna annars också... ;) ) så får du gärna tipsa om min pågående tävling: http://bantarbritta.blogg.se/2008/october/tavla-och-vinn.html

2008-10-29 @ 11:22:53
URL: http://bantarbritta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0