[Gammalt inlägg] Same, same, but different

Har just träffat Katerina Janouch. Hon är jättetrevlig (inte för att jag har trott något annat, det var bara ett konstaterande), och vi pratade lite om skrivande (inkl. bloggande och NaNoWriMo), författare (som Liza Marklund och Neil Gaiman) och hur levande ens karaktärer kan vara för en.

Jag köpte Anhörig eftersom den handlar om att älska en missbrukare, och det kommer nog min NaNovel att handla om, i alla fall till viss del.

Katerina Janouchs bok

(ljuset blev lite konstigt, men det är faktiskt två prickar ovanför o:et!)

Sen skrattade vi lite åt att hennes huvudkaraktär i Bedragen heter Cecilia Lund - jag kanske borde ha köpt den också? Nej, det får bli någon annan gång.

Katerina har en karaktär som heter Cecilia LUND....

Hur som helst så var det väldigt trevligt, och jag hoppas det var många fler som kom dit efter mig. :)


Kommentarer
Carola

Ja, jag har liksom fullt upp här hemma! Men jag har träffat henne på mässan i Gävla :D

2008-10-09 @ 16:48:20
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Carola

Klickat på några annonser :D

2008-10-09 @ 21:36:59
URL: http://mammamuh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0