[Gammalt inlägg] Kul + tur = Kultur?

Det finns nog ingen återvändo nu. Mina allergireaktioner på mejeriprodukter, även i små mångder, fortsätter. Usch och fy, jag vill inte göra avkall på goda saker.... Men som Scar säger i Lejonkungen, "Life's not fair, is it?"

Jag var i Norrbottens-Kuriren i måndags. Är förresten det bara jag som tycker det är konstigt med journalister som dyker upp innan en föreställning/konsert o. d. för att sedan åka iväg innan föreställningen/konserten startat?! Jag menar, om kulturarrangemanget inte är intressant för journalisten, varför komma över huvud taget?

På tal om kultur, här kommer bilder på min NaNoWriMo-skrivbok (och kom ihåg: akta dig för eld...och djupa vatten *s*):

NaNoWriMo-skrivbok 2008NaNoWriMo-skrivbok 2008NaNoWriMo-skrivbok 2008NaNoWriMo-skrivbok 2008

Pappa kom förbi igår och vi for på Jysk. Där hittade jag ett nytt duschdraperi:



Snyggt, va?

Nu ska jag försöka plocka ihop lite och duscha innan mammamuh dyker upp med två av barnen, och sen i kväll har jag ett styrelsemöte.


Kommentarer
Mamma

Underbara dotter

jag gillar din blogg

kram

2008-10-15 @ 17:46:01
mamma

Underbara dotter

Gillar din blogg kollar varje dag

blir besviken om du inte skrivit

2008-10-15 @ 17:47:38
Din Syrras Svärmor

Med erfarenheter av mina "bonus"- barnbarn, kan jag lova dig att dina allergireaktioner på våra mjölkprodukter, efter en kort inkörningsperiod, inte ska behöva hindra dig ifrån livets höjdpunkter = godsaker! När Sabrina och Michael är hos mig, så frossar vi i godis av alla de slag. Hör av dig om du har frågor. Jag har genom de 12 åren tillsammans med dessa underbara kids, lärt mig en massa knep.

2008-10-15 @ 21:45:49
URL: http://lihedman.blogg.se/
Carola L

Jag är allergisk mot såna där metoder. Låt barnet gråta 5 minuter gå in och säg godnatt, vänta 7 minuter gå in och säg godnatt o.s.v. Vad lär sig barnet av det? Att det inte är någon idé att kommunicera utan att det bara är att ge upp.



Vänj barnet att somna i eget rum när det är 5 månader. Låt det aldrig sova i er säng.



Inte sover hon på dagarna. Men hon somnar iallafall okej i tid på kvällen (19-20) Det passar henne utmärkt - hon är utvilad på morgonen när hon vaknar och klarar hela dagen om hon nu inte vaknar 2, då blir hon lite trött på em.



Angående antimjölken: Det finns inga godtagbara alternativ till smör till palt och smör i negerbollar, ej heller till ostkrokar.



Att det sedan är knepigt att hitta mjölkfritt margarin som fungerar underlättar ju inte på något sätt - då inte ens Coop Forum har hemma det som fungerar (läs Milda) - de vet inte ens om att det finns!

2008-10-16 @ 10:18:45
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Din Syrras Svärmor

Låt dig inte nedslås av att det inte skulle finnas godtagbara alternativ till komjölkprodukter. För det är nog så, att när magen (tarmen) vänder sig ut o in efter mjölkprodutintag, så är alla alternativ = goda alternativ!! Vi har aldrig använt Milda, utan Carlshamns. Jag tror det är det som heter Keiju idag.Det har då funnits som både matlagningsmargarin och bordsmargarin tidigare. Det funkar t.o.m. till palt, men då saltar jag på det lite extra. Negerbollar oxå, men inget extra salt där!! Kidsen gillar Norrmejeriers-låglaktos-mellanmjölk bäst, men sånt är ju en smaksak. Lycka till!!



P.S. Tofu-glassen i alla varianter är toppengod, bättre än de flesta andra glassarna. D.S.

2008-10-16 @ 10:55:07
Carola L

Men du ska inte använda laktosfritt - du ska äta mjölkfritt - det är ju skillnad

2008-10-16 @ 11:22:40
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Carola L

Nej, men om ett tag kan du säkert testa att äta laktosfritt, men det är bra att ta bort all mjölk ett bra tag för att återställa allt i tarmen.



Sojamjölk är kanske inte så gott eller havremjölk heller, men det funkar att göra plättar på iallafall.

2008-10-16 @ 11:34:02
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Din Syrras Svärmor

Jaha

2008-10-16 @ 12:37:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0