[Gammalt inlägg]"Det är ju lördag, Tila!"

Det blev inget biobesök idag eftersom jag träffade Mammamuh och barnen på mässan klockan 11 (och hade hunnit in på Gallerian innan dess för att köpa ett par fingervantar. Oj vad mycket rosa det fanns där inne. Men mina vantar är grå - jag gillar inte rosa.) och inte kom hem igen förrän omkring åtta i kväll. Men det är helt okej, jag gillar att gå på mässor också. :-D

Eftersom det var en mässa framför allt inriktad på barn så fanns det inte så mycket för mig att spendera pengar på. Men Majskrokar blev det, och en massa gratismaterial. Och så fick jag agera barnvagn eftersom lilla A hade sovit dåligt och var trött.

Hade ett intressant samtal om transvestism med en av syrrans kompisar - det är så skönt att vara öppen med det! På tal om det så klippte syster yster mig i kväll - det blev jättebra och jag ska försöka få upp bilder innan det växt ut alldeles för mycket. ;-þ

En sak jag reagerade på på mässan var att det var väldigt få utställare från föreningslivet, i synnerhet funkisföreningar. Det var i princip bara Allergi/Astma, Diabetes, Reumatolologi och Psoriasis som var där - jag tyckte att iaf RBU borde ha varit där....

Det blev ett kycklingmål (med plusmeny) från Frasses till middag - nån gång måste man väl få lyxa till det? Min rubrik är ett citat från A som sa det till mig idag när jag frågade henne på mässan om hon fick äta godis.... :-D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0