[Gammalt inlägg] "My screen name has more fun than I do."

Hurra för Obama (men jättestort BU för Proposition 8)!

Jag såg Quantum of Solace igen i onsdags kväll. Pappa bjöd, och det tackar jag inte nej till. :D Mamma ringde medan vi väntade på att bli insläppta, jag hade visst gjort en dubbelbokning. Men hon kom i dag i stället, så nu ser det inte ut som ett bombnedslag här längre.

Sedan for jag på bio och kände mig alldeles pseudo-intellektuell. Men Barnhemmet (El Orfanato) kändes som vilken "skräckthriller" som helst, förutom att den var på spanska då. Ändå helt okej för 50 kronor.

Annars handlar min tillvaro mest om NaNoWriMo (ligger på 18 739 ord av 50 000) och Queer as Folk (den amerikanska versionen), och en massa andra saker som jag inte fattar hur jag ska hinna med.

I morgon är det jobbsökardag på ABF på förmiddagen, och jag hade tänkt fara dit. Mammamuh, har du några planer på eftermiddagen när jag ändå är i faggorna? Sen är jag lite sugen på att se Låt den rätte komma in, men den kommer nog att gå ett tag.... Lördag ska jag till Sunderbyn (varför, VARFÖR går jag en distansutbildning när jag svor för mindre än ett år sedan att ALDRIG göra det igen?!), och söndag är det Tomtesagan.

Till veckan känns det lite lugnare. Medlemsmöte på RFSL på tisdag, politikermöte på Stadshuset på torsdag, eventuellt shopping med pappsen på lördag och så Tomtesagan igen på söndag.

Om jag inte hade varit arbetslös så hade jag inte orkat allt det här - och om jag ska vara ärlig så orkar jag inte allt det här nu heller. Det skulel vara kul att se om jag skulle lyckas bättre med hushållsarbetet om jag inte ställde upp på det ena med det femtifjärde...för då skulle jag ha tid och ork för en massa roliga saker och ändå göra det jag "måste" i hushållsväg. Huruvida jag skulle göra det då låter jag vara osagt.

Men nu börjar det vara dags för mig att gå och lägga mig - före klockat 01.00 för en gångs skull!


Kommentarer
Carola L

Ja, jag är då hemma

2008-11-07 @ 07:48:10
URL: http://mammamuh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0