[Gammalt inlägg] "Mitt guld...zzzz....allt mitt guld...zzz"

Äntligen har Jonas Jacobsson fått Bragdguldet. Okej, hans insats i årets Paralympics kanske inte var en bragd i sig eftersom han dominerat i flera år, men han har ju förbipasserats många gånger då han verkligen förtjänat det. 2004, till exempel, då han vann SM i luftgevär. Han tävlade mot personer utan funktionsnedsättning och vann, och det skulle man väl kunna se som en bragd, eller? Hur som helst, bättre sent än aldrig!


Själv har jag knappt rört en fena idag. Rätt skönt ibland, och eftersom jag inte hört av hjälpmedelsförrådet idag heller (jag ringde AT:n i torsdags och förrådet igår - de hade fått ordern och skulle "höra av sig under dagen" - det brukar låta så) så var jag inte alls sugen på att gå ut. Massiva däck funkar inte alls på is och/eller snö.

I morgon kommer en annan AT, från kommunen, för att kolla på min lägenhet och förhoppningsvis se till att jag får den anpassad så fort som möjligt. Det är så mycket lättare när hemmiljön är anpassad så att jag inte behöver anstränga mig lika mycket för att göra grundläggande hushållssysslor.

Huruvida jag kommer att göra dessa grundläggande hushållssysslor regelbundet låter jag vara osagt. ;-þ


Snart är det jul (WOHOO!), och jag har blivit tillfrågad vad jag önskar mig i julklapp. Jag har skrivit en lista på min LiveJournal (på engelska), men jag tänkte att jag kunde posta den här också (med lite tillägg):

- Queer as Folk (amerikanska versionen) på DVD
- Batteri till min laptop
- Vad som helst från mina önskelistor på Amazon: Storbritannien, funkis, USA, funkis)
- Presentkort på Bio3an eller Vera, Jack & Jones, Dressman, Bokia, Claes Ohlson eller Teknikmagasinet
- Nivea Sensitive for men-produkter (dushgel, roll-on)
- Boxer briefs, stl. L (herr) 
- Sockar, helst med lös resår
- Julkort, julpynt eller vad som helst du vill ge/skicka till mig

Om du vill ha min postadress (jag har minne som en fiskmås, så jag har nog glömt at du frågade efter den långt innan jul), skriv din e-postadress i en kommentar till det här inlägget.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0