[Gammalt inlägg] Jag är ett Geni!

Inslaget om dramagruppen går på 24Norrbotten mellan programmen nu, men utan ljud.... Fast det kanske bara är bra. *asg* UPPDATERING: Nu fungerar ljudet, och inslaget var helt okej. Jag tyckte att jag skötte mig rätt så bra om jag får säga det själv.

Mamsen och syster yster har varit förbi idag och vi har hjälpts åt att städa. Det går så mycket fortare när man är fler - framför allt för att det är mindre tråkigt att göra själv! Men det blir lite diskussioner ibland, bland annat eftersom jag inte alltid är så noga med dammsugning. Det är väl bättre att dammsuga halvbra än inte alls, eller? Jag måste säga att jag tycker det är lättare att städa i lägenheten än vad det var att städa huset, vilket ju är positivt. Och än så länge har jag då inga funderingar på att flytta härifrån - jag trivs jättebra!

Enligt en undersökning, Botrender 08, omnämnd i en notis i Aftonbladet, så vill en av tre svenskar bo i ett gated community, dvs ett inhägnat bostadsområde dit obehöriga inte har tillträde. Undersökningen visade också att mindre än en fjärdedel, 23%, vill bo i ett område präglat av kulturell, etnisk och social mångfald. Jag tycker att resultatet är uppseendeväckande och oroande, även om det bara handlar om svar från 5000 personer så kan det ju ses som representativt. Själv skulle jag inte vilja bo i ett gated community eftersom det påminner mig om fängelser och segregation, och så bor jag i ett område som absolut präglas av kulturell, etnisk och social mångfald - här finns pensionärer, ungdomar, barnfamiljer, ensamnstående, invandrare, "svenskar," folk med och utan sociala problem, folk med och utan funktionsnedsättningar....och jag trivs som sagt väldigt bra här.

Nu väntar jag på att pappsen ska komma, eftersom vi ska till farmor på middag. Annars har jag inga planer för kvällen, så jag hamnar nog på Geni i några timmar - det är en riktigt beroendeframkallande sajt!


Kommentarer
Carola L

Jag vet inte - jag är också i Canada, men det får väl vara så s



Anna Bogren har gått med - jag mailade henne och hon har lagt till sina kusiner och kusinbarn (visste inte att hon hade kusiner...)

2008-10-23 @ 15:03:57
URL: http://mammamuh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0