Ny vecka, nya möjligheter

Denna vecka bjuder på sovmorgon idag (Yay!), förrådsstädning, fika med kompisar och "vardagssaker" som tvätt och träning. W00t!
 
Igår kväll läste vi ut Mig äger ingen av Åsa Linderborg. Mycket fin bok. Det blir intressant att se hur filmen (som ju delvis spelas in utanför vårt köksfönster) blir. Jag vet inte om jag och Mia ska läsa nån ny bok nu, men jag fortsätter i alla fall med Phantom of Manhattan av Frederick Forsyth. Just nu ligger Jonathan Strange & Mr. Norell av  Susanna Clarke på "övergivna böcker"-hyllan, men kanske återvänder jag till den vid ett senare tillfälle.
 
 
Dagens affirmationer:
  • Jag är omtyckt och uppskattad av många...VÄLDIGT många.
Det är så lätt att glömma, men visst är det så.
  • Jag kan så mycket mer än jag tillåter mig själv att tro.
Det här är ännu en sak jag jobbar med. Det känns som att jag börjar få mer kontroll över livet och mig själv, och det känns skönt.
  • Keep smiling - keep shining - 'cause you do it so well!
Går det att göra annat när en läser såna affirmationer?! :D
 
Olof Röhlander skriver bland annat följande i Veckans Peptalk: Jag skulle vilja säga att de kan hälsa allihopa att vad som än händer dem i livet så fortsätt sticka ut huvudet genom fönstret och känn vinden i ansiktet. Slå på favoritlåten och skråla med. Sträck händerna i luften. Ta en chans. Känn saker. Tampas med livet. Le även när det inte finns någon anledning. Lev ett inspirerande liv. 
 
Jag försöker. Om inte annat för att inspirera mig själv - och det är nog det viktigaste vi kan göra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0