[Gammalt inlägg] Så sjukt!

Efter dopgudstjänsten gick det inte längre och jag fick åka hem. Det som gör det allra jobbigast är att jag i princip har mig själv att skylla. Jag vet att jag inte borde äta vissa saker eftersom de får mig att må dåligt, men så äter jag dem i alla fall. Och det är ju inte bara jag som blir lidande av det - pappa fick skjutsa hem mig, och på något sätt så hoppas jag att de saknar mig LITE på kalaset i alla fall (lite själviskt, men ändå).

Jag känner mig lite bättre och skulle kanske kunna fara, men jag vet inte hur pålitlig min mage är (eller jo, jag vet att den inte går att lita på för fem öre), och så innehåller de flesta bakverken, och naturligtvis smörgåstårtan, mjölkprodukter. Det är vid sådana här tillfällen jag känner att jag borde i alla fall kraftigt reducera mitt intag av diverse skräp om inte sluta helt (jag hittar alltid saker att skylla på, som att E vill fika med mig varje vecka och att jag gillar I som jobbar i godisaffär jättemycket vilket gör att jag vill handla....). Jag har ju gjort upehåll förr (våren '05), så jag vet att jag skulle klara av det. Det gäller bara att göra det...om det bara var så enkelt. På något sätt så kan jag inte få "min hälsa" till att bli ett tillräckligt gott skäl...några tips?


Kommentarer
Carolina och Charlotte

Hej! Intressant blogg!



Besök gärna vår blogg, Rosa Bandet-bloggen, där vi bloggar om och samlar in pengar till Rosa Bandet till minne av Carolinas mamma som gick bort i bröstcancer för tre år sen. I bloggen kan du läsa hennes berättelse och massa annat om Rosa Bandet!

Carola

Jo, du var saknad. Nu står jag med en HEL smörgåstårta kvar som jag inte vet vad jag ska göra av haha

2008-10-05 @ 19:17:42
URL: http://mammamuh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0