[Gammalt inlägg] Ett nytt försök

Jag behöver ofta en spark i baken för att få saker gjorda, som mina familjemedlemmar kan intyga. Nu har jag fått ännu en spark vad gäller mitt svenskspråkiga bloggande, och vad annat kan jag göra än ett nytt försök?

Mycket händer på nästan sju månader, så jag tänker inte redogöra för alla mina förehavanden under min frånvaro. Och även om jag skulle vilja det så skulle jag knappt komma ihåg något... Så är det när minnet är som ett durkslag! ;-þ

Några av de saker som hänt sedan sist är i alla fall
  • jag har bytt namn (har gått från Eva Cecilia till Cecilia Devin i förnamn)
  • jag har kommit ut (halvofficiellt) som transvestit (varför är det förresten lättare för folk att acceptera att man är bisexuell än att man är transvestit (särskilt från kvinna till man)?!
  • jag har gått ur Svenska Bahá'ísamfundet (dock lyser någon som helst form av bekräftelsebrev med sin frånvaro)
  • jag har sålt huset och flyttat in i en lägenhet i stan!
  • jag har även sålt min BIL efter många om och men
  • jag har varit på Winter Pride i Piteå
  • jag jobbade på Stora Nolia-mässan
  • jag blev intervjuad av Piteå-Tidningen när jag besökte ett seminarium om tillgänglighet
Det var väl de stora händelserna i alla fall...sen så har jag i vanlig ordning fikat med E och A, skrivit en massa och, faktiskt, börjat omorganisera min hemsida. Just nu så har jag bara en förstasida, men jag SKA jobba mer på den, jag lovar. Dock ser det inte ut att bli någon svensk version av den denna gången heller. Jag kan i och för sig ändra mig på den punkten, vi får se hur det blir.

I dag har jag varit på Sunderby folkhögskola för uppstarten av en distanskurs på 25% i socialt företagande. Även om majoriteten av studierna sker hemifrån via First Class så ska vi ha veckoträffar här i stan och en träf i månaden i Sunderbyn. Jag tror det kommer att bli riktigt intressant, faktiskt.

I morgon ska jag på dop, och innan dess hade jag tänkt hinna fira Kanelbullens Dag samt se någon film. Förhoppningsvis är jag tillbaka och bloggar redan i morgon. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0