[Gammalt inlägg] Hon, han, hen?

Australien vill införa ett tredje könsbegrepp. Jag skulle definitivt välkomna det (och införandet av "hen" också för den delen) i Sverige också, det skulle göra saker mycket enklare för många människor, inklusive mig själv. Det här med könsuttryck och -begrepp kan lätt bli lite tjorvigt, i alla fall för oss som mer eller mindre känner oss som något annat än vårt biologiska kön.

Vi hade i alla fall ur med vädret - igen var helt okej tycker jag. Men folk här uppe uppskattar nog filmen lite mer, eftersom den är inspelad här i trakterna. Jag menar, infarten till Norrfjärden och Statoil där på bioduken! *ler*


Snart kommer mamsen, vi ska gå en sväng på stan. Så jag ska plocka ihop lite och göra mig klar.


Kommentarer
Carola L

Nu får du uppdatera! Lillan ska på tomtesagan på måndag :)

2008-12-10 @ 21:49:31
URL: http://mammamuh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0