[Gammalt inlägg] All work and no play makes Devin a dull boy

Joaquin Phoenix slutar med skådespeleriet för att satsa på musik i stället, skriver Aftonbladet. Även om jag tycker att han är en bra skådis så tycker jag också att det är bra att han följer sitt hjärta och gör det han vill. Lite så vill jag också kunna leva mitt liv, men det är nog rätt få förunnat. Och är jag egentligen villig att betala det pris som verkar krävas för att få göra det? Knappast.

Men hur hittar jag en bra medelväg, där jag har ett jobb jag trivs med som ger mig en lön jag kan leva på, samtidigt som jag har tillräckligt med ork för att inte bara jobba utan kanske göra andra saker också?

Vid 32 års ålder har jag fortfarande inget svar på den frågan, och i och med min inskrivning i Jobb- och Utvecklingsgarantin i våras så känns det lite som om det brinner i knutarna.

Jag är absolut inte sysslolös, men det finns liksom ingen som vill (eller kan, fast det gör det ju inte mindre svårt) betala mig för att göra det jag gör och jag vet inte hur jag skulle kunna hitta något sätt att använda mina kunskaper i ett betalt arbete.


Kommentarer
Carola L

Klickat ;-) fordonsvärderingar är en bra annons - ger mycket/klick. Budson är ännu bättre



Ha en bra dag!

2008-11-04 @ 08:13:25
URL: http://mammamuh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0