[Gammalt inlägg] Det är iaf inte onsdag!

Jag är trött. Och det har gått dåligt på jobbet också. Blä.

Tack och lov är det fredag i morgon (även om det kändes som tisdag eller onsdag idag), och jag har sovmorgon. Men jag måste hinna förbi och hämta ut min lön från Tomtesagan innan jobbet så jag får inte snooza alldeles för länge.

Vi har haft teknikstrul på jobbet i veckan, och det är jättefrustrerande. Sen så tycker jag det är lite jobbigt när det känns som om alla andra i rummet får sälja men jag knappt får svar nånstans. Och när jag väl fick svar idag så var det nej hela tiden. Bettan har utvecklingssamtal med alla nu, och jag har ju onekligen utvecklats även om jag känner att jag inte når upp dit jag vill vara än. Men jag fick gå till ett annat rum de sista två timmarna, och då kändes det mycket bättre även om jag inte fick sälja då heller.

Efter jobbet for jag förbi på Nolia Utbildning & Framtid. Det gav väl inte så mycket utom en blingad tandborste och några pennor...men jag gillar ändå att fara dit varje år. Det finns alltid intressanta människor att prata med och tävlingar att vara med i.  Och så får jag nya idéer för jobb jg skulle kunna tänka mig - nu är det polisyrket som lockar, i alla fall lite.

Sen när jag kom hem så var jag både trött och hungrig. När jag öppnade hissdörren och skulle låsa upp min ytterdörr så stod det ett helt annat namn på ytterdörren! Jag blev lite panikslagen innana jag insåg att jag hade åkt upp en våning i stället för två!

Jag såg en dokumentär på TV4 Fakta i eftermiddags som hette "Kidnappare eller räddande ängel", och det handlade om en barnflicka som av någon anledning tog barnen hon skötte om med sig i sin bil och senare anhölls för kidnappning. Det som gjorde fallet lite "speciellt" i den lilla hålan i södra USA var att det visade sig att barnflickan var biologisk man.

Det som störde mig mest var hur det faktum att barnflickan var transsexuell fick så stort fokus och hur så många inblandade hade en förlöjligande ton. Även den svenska speakerrösten hade kunnat ha ett bättre manus och varit mer påläst om transpersoner i allmänhet och transsexuella i synnerhet.

Nåja, man kan inte vinna alla strider (vilket osökt får mig att tänka på jobbet igen - men det går förhoppningsvis bättre i morgon), och jag orkar inte gnälla mer just nu. Jag ska försöka vila lite och sen svara på mail.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0