[Gammalt inlägg] Jag är en [F]HOBIT

Fick ett mail från FHOBIT i morse, de hade kontaktats av SFG i Umeå som letade efter en föreläsare med funktionsnedsättning, särskilt en HBTQ-person, så jag mailade dem för mer info.

Har också försökt få tag på någon med ansvar för bostadsanpassning i min kommun, men det går dåligt. När jag senast ansökte om och fick anpassat i mitt hus så skulle jag skicka in arbetsterapeutens intyg med ansökan. Så jag har väntat på att få papper från henne, men det har gått vlera veckor och inget har hänt. Jag tänkte att de kanske har ändrat rutinerna så att AT:n skickar in sitt intyg separat, men vill ha klarhet i det innan jag pratar med min hyresvärd om tillstånd för anpassning av lägenheten. Mitt tålamod börjar tryta nu, för det är rätt besvärligt att laga mat, diska och duscha för tillfället.....

Nu ska jag göra mig klar för dagens ärenden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0