[Gammalt inlägg] Brutalt uppvaknande

Fick ett SMS från RFSL halv fyra i morse (det var fest i går, jag ville fara men hade ont och var trött). En ruta på vår lokal har krossats och bilen som används till projektet Ett bättre HBT-Norrland har vandaliserats. Det är inte första gången heller, 2005 utsattes lokalen för mordbrand - något som Elisabeth Ohlson Wallin tagit med i sin utställning In Hate We Trust. Jag blir så jävla less på folk som inte klarar av att låta andra leva sina liv om det inte skadar någon annan av en eller annan orsak (att ha en annan sexuell läggning och/eller könsidentitet än genomsnittet anser inte jag skadar någon). Att ta till vandalisering för att föra fram sina åsikter är enligt mig inte heller en särskilt mogen handling. (Uppdaterat: Se artikel här.)


Sov rätt dåligt efter det där, både på grund av ilska och besvikelse samt en reaktion på dålig kost. Man kan tycka att jag borde ha lärt mig behärska mig själv till den grad att jag inte äter det jag mår dåligt av trots att det är jättegott...men det är lättare sagt än gjort! Jag kan exempelvis inte hålla mig från att äta syster ysters hemmagjorda smörgåstårta och fika efter dopet idag....

Nu måste jag börja göra mig klar; jag blir hämtad om en timme och sitter fortfarande i pyjamas!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0