[Gammalt inlägg]"Ryck ekrarna från din rullstol och stjäl vingarna från en skata"

Har Skatteverket inte viktigare saker att göra än att beklaga sig över vad folk heter? Störtlöjligt. På tal om skatter så kan jag knappt vänta på att få betala skatten på vinsten av husförsäljningen. Det låter kanske konstigt, men först då kan jag ju på riktigt använda mina pengar. Fick ett uppslag på ett resmål i går, men det är nog alldeles för dyrt - Azorerna. Ända sedan första gången jag såg filmen Passionada har jag velat åka dit för att lyssna på fado.


Hur som helst, utomlands vill jag. Jag hatar vintern, även om snö är vackert och majoriteten av vår gågata är uppvärmd och därmed snö och isfri vintertid. Jag känner att en förkylning är på gång och köpte sugtabletter på hälokosten som verkar hjälpa litegrann i alla fall. Jag har inte tid att bli sjuk före jul!

En annan jobbig sak är att ekrarna på mina vinterdäck på stolen har börjat ramla loss, och nu har drivringarna börjat släppa också, så jag får lov att ta mig i kragen och ringa arbetsterapeuten om det i morgon bitti även om jag hatar "tidiga" morgnar (allt före nio är tidigt)....

Men allt är inte Tragödie. I måndags fick jag äran att ha lilla A hos mig ett tag när syrran var på AF, och mamsen ringde i förmiddags och bjöd mig på lunch, vilket var en bra start  på dagen (eller ja, start och start...jag vaknade på vardagsrumssoffan....) .


Sen for jag och köpte en ny lavalampa eftersom jag givit bort den jag hade till syskonbarnen (förresten, syster yster, jag har försökt posta det här inlägget flera gånger nu!). Det blev en likadan eftersom jag gillar de där glittriga metallflingorna. På tal om glitter så hade jag fått Mamma Mia med posten när jag kom hem. Jag älskar den filmen!


På eftermiddagen träffade jag Erika på Kvarters, och det blev inte så mycket fika eftersom jag inte var värst sugen. Så drack jag te också. :) Sen hamnade jag på bio (otippat, va? /sarkasm) - jag bara var tvungen att se Madagaskar 2. Underbar film, och dubbningen är bra också.


Men nu ska jag försöka skriva färdigt min NaNovel...mindre än 1000 ord kvar nu!



"Kvarteret Stormen", Bad Liver och hans Brustna Hjärtan


Kommentarer
Carola L

Woho uppdaterat!



Och jo jag är vaken. Var det 14 på onsdag? ELler 13? Kommer morsan kommer inte jag! s

2008-11-26 @ 23:09:45
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Carola L

Det är väldigt smittsamt! Klåda i ändtarmsöppningen kan tyda på springmask, men på lilla damen så är det ingen tvekan! Jag har sett maskarna! Äckligt värre (men väldigt vanligt) . Man tar medicin två gånger och städar väääääääldigt noga, byter sängkläder ofta - byter handdukar varje dag o.s.v.

Mycket jobb blir det!

2008-11-26 @ 23:30:06
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Carola L

Hoppas att du har en trevlig advent

2008-11-30 @ 15:29:35
URL: http://mammamuh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Commonly Unique

Devin Lind skriver om personlig utveckling, mångfald, skrivande, böcker och mycket annat.

RSS 2.0